zondag 22 maart 2009

Geadopteerde kater.


Sinds een paar maandjes hebben we er een nieuwe huisgenoot bij.... de Nijmeegse Kater.
Een ontzettend eigenwijs en apart beest! Om te beginnen in hij groot in flink, zeker in vergelijking met de poezen beesten die wij kennen, hij heeft een echte beertjes vacht en hij praat veel. Ook kan hij dagen op stap gaan, die vertelde de vorige eigenaar al dus was ik voorbereid en hoefde in niet meteen in paniek te raken.
De eerste twee dagen heeft meneer zich verscholen achter de bank en op de venterbank, klagend zat hij achter het raam.... totdat hij na twee dagen zijn kans zag en vertrok. Ik was behoorlijk in paniek, ik had beloofd goed voor hem te zorgen maar hij was me ontsnapt, ik dacht dat hij nooit meer de weg terug zou vinden en zou vertrekken in Noordelijke richting: naar huis.
Op een zekere dag (4 weken later) belde er een jongetje uit de straat aan... of we een witte poes kwijt waren... ik zei in eerste instantie dat dit niet zo was... maar ergens sprong opeens de gedachte binnen: het zou toch niet... de Nijmeegse Kater? Slim als het jongetje was liet hij mij een foto zien gemaakt met zijn mobieltje.... verrek! Het was de Nijmeegse kater: zat al een paar dagen bij hun in de tuin! Mandje mee en racen naar de buren, en jawel hoor! Hij was weer terug, en afgevallen dat hij was... een echte slanke heer! Eenmaal weer veilig thuis hebben we alles goed afgesloten en hem in bad gedaan, braaf liet hij alles toe, daarna een heerlijk kattenmaaltje wat hij met smaak op at! Gelukkig hij is weer thuis en weet hij de weg naar zijn nieuwe mandje!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goh, zeg wat een mooi beessie.

Komt zeker uit zo'n kouwe kak buurt in Nijmegen!

En nu lekker rouwdouwen op de boerderie.

Anoniem zei

Hihi,

groetjes, van de kwoi ding uit Haps.

Ontzettend mooie foto, van die schele